Uzun Anahtar Kelime Kullanımı

Geveze Sohbet Odaları

Uzun Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime araştırma sürecinde görebileceğiniz milyarlarca uzun kuyruklu anahtar kelime var.

Geveze Chat; Hangisini bilmeniz icap ettiğini iyi mi anlarsınız; en kıymetli olanlar?

Genel olarak, “iyi” uzun kuyruklu bir anahtar kelime şu üç şeyi dikkate alır:

  • Popülerlik (arama hacmi)
  • Anahtar kelime zorluğu
  • ilgi

1. Arama hacmi

Arama hacmi bir anahtar kelimenin birçok şahıs her ay ifade için iyi mi arama anlatır. Uzun kuyruklu anahtar kelime araştırma araçlarının çoğunda gösterilir.

Zor kısmı?

“İyi” bir arama hacmi bulunduğunuz sektöre göre değişiklik gösterir. (Mesela: 3.900 şahıs “b2b pazarlama stratejileri” ni aramaktadır ve “b2b pazarlama stratejileri” aramaktadır .

Genel olarak, arama hacmi…

  • <50: Kaçının yada gruplandırın ( Anahtar Kelime Altın Oranı tekniğini denemiyorsanız)
  • 50-250: Benzer terimleri beraber gruplandırma
  • 250+: Bağımsız bir odak anahtar kelimesi olarak kullanın

Bunu uygulamaya koyalım ve bu anahtar kelimeleri arama hacimlerine haiz olduğunuzu varsayalım:

  • “Yeni başlayanlar için bloglama ipuçları” (10): “Blog iyi mi başlatılır” ve “blog önerisi” benzer biçimde ifadelerle birleşin .
  • “E-posta listenizi büyütün” (180): “E-posta sıralaması oluşturucu” yada “ e-posta listenizi büyütmenin yolları  benzer biçimde benzer ifadelerle birleştirin .
  • “Blog iyi mi başlatılır” (116.000): Bu uzun kuyruklu anahtar kelimeyi hedeflemek için bağımsız bir kılavuz oluşturun

2. Anahtar kelime zorluğu

Anahtar kelime zorluğu, belirli bir anahtar kelime için sıralamanın ne kadar zor olacağını açıklayan bir SEO metriğidir.

Her cümlenin 100 üstünden bir puanı vardır, düşük ucu bunun için sıralamanın kolay bulunduğunu gösterir. Ölçeğin üst ucundaki anahtar kelimeler, bir sayfada sıralamak için SEO optimizasyonuna daha çok çaba göstermeniz icap ettiğini gösterir.

Peki, hangi anahtar kelime güçlük puanını hedeflemelisiniz?

Herhangi bir SEO yanıtı benzer biçimde, gerçek şu ki: O bağlıdır.

Buna yaklaşımınız, web sitenizin boyutuna ve yetkisine bağlıdır.

Yetki sahibi olmayan daha ufak siteler, düşük anahtar kelime zorluğu ile ufak başlamalıdır. Düşük meyveli – terim için sıralamaya çalışan başka birçok internet sayfası yok, bu yüzden nispeten kolay olmalı.

SEO ağırlığı olan büyük siteler, orta / yüksek güçlük derecesine haiz cümleleri ele almaya başlayabilir. Esasen Google’a birazcık itimat oluşturdular ve rekabetin bir kısmını geçebildiler, bu yüzden terim için iyi sıralamaları daha ihtimaller içinde …

3. Ilgi Düzeyi

Uzun kuyruklu bir anahtar kelime arayan birisinin ilgilenilmiş olduğu bir ürün / hizmet sunmuyorsanız, onu seçmeyin.

Kulağa oldukca açık geliyor, değil mi? Fakat göründüğünden daha zor olabilir.

Mesela: Bir otomobil tamircisi iseniz, “AC’ım niçin çalışmıyor? ”, Tam olarak eşleşen bir terim olsa bile, “iyi mi otomobil tamircisi olunacağından”  daha ilgili bir uzun kuyruklu anahtar kelimedir .

Birincisi, potansiyel bir müşterinin arayacağı bir şeydir. İkincisi muhtemelen tamircinin sunmuş olduğu bir servise gereksinim duymayan bir talebe tarafınca aranmaktadır, bu yüzden web sitenizde hedeflemek mantıklı değildir.

Google’ın esasen bir anahtar kelimenin ne anlama geldiğine ve her noktanın arkasındaki şirketlere bir göz atarak bunu bulabilirsiniz.

Uzun kuyruk anahtar kelimenizi arayın ve en iyi neticeleri çözümleme edin.

Üç organik netice, bunu bir hizmet olarak sunan ev hizmeti şirketlerinden elde edilmiştir.

Ek olarak, üst düzey sonuçlardan ikisinin sual tabanlı bulunduğunu görebiliriz; diğeri bir listicle. İçerikle aynı biçimi izlemeyi düşünün. (Bu biçimler bir nedenle iyi sıralanıyor.)

Şimdi, arama amacı ile iyi mi çalışılacağına bakalım…

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi kullanma

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler listenizi kısalttınız ve ideal ziyaretçilerinizin bu tarz şeyleri aradığından eminsiniz.

Bir sonraki adım, bu tarz şeyleri web sitenizde kullanmaktır. Bu, Google’a bu uzun kuyruklu anahtar kelimeyle ilgili bir şeyden bahsettiğinizi ve bunun için iyi sıralama şansınızı artırdığını söyler.

İpucu: Anahtar kelimeleri asla içeriğinizde suni olarak kullanmaya çabalamayın. Google öğrenecek kadar zekidir. Anahtar kelime doldurma yerine, mevzuyla ilgili en iyi içinde ne olduğu yazın ve organik olarak yazın.

Odak anahtar sözcüğünü ana öğelerde (başlık, başlık, paragraflar, alternatif metin benzer biçimde) zekice kullanın, sadece sağduyu ihmal etmeyin. “Minik işletmeler için en iyi içerik yönetim sistemi” benzer biçimde süper uzun kuyruklu bir anahtar kelimeye odaklanırsanız, kısa bir blog gönderisinde 5x kullanmak organik olmayacaktır.

Arama amacını düşünün

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflerken en büyük hata, bir blog gönderisinin cevap bulunduğunu varsaymaktır. Tek yapmanız ihtiyaç duyulan teriminizi seçmek, 1000 kelimelik bir yazı yazmak ve blogunuzda yayınlamak değil mi?

Koşul değil.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi hedeflemenin mutlak ilk adımı, ifadenin arkasındaki amaca bağlı olarak kullanacağınız içerik türüne karar vermektir.

Arama amacı terimi arayan kişinin motivasyonunu tanımlar. Size içeriğinizi iyi mi paketleyeceğinizi söyleyebilir ve Google tarafınca açıklanmış olduğu benzer biçimde çoğu zaman dört kategoriye ayrılır – bilin, git, yap ve satın al –

Arama amacının yanı sıra uzun kuyruklu anahtar kelime örnekleri ve her biri için oluşturabileceğiniz içerik şunlardır:

1. Satın almak isterim

Örnek: “adam siyah kinetix spor ayakkabı indirimi”

Yukarıdaki örnek benzer biçimde bir ürün yada hizmete özgü uzun kuyruklu anahtar kelimeler, bir arayanın satın alma niyetini gösterir.

Çoğu zaman bir (ÜRÜN / SERVİS)  +

  • satın
  • fiyat
  • indirim
  • satış

Muhtemelen en iyi şovları harmanlayan bir blog yayını aramıyorlar, bu durumda bu ifadeyi ürün sayfanızda hedeflemek en iyisi olacaktır. Burası, bu terimi arayan kişilerin sonuçta bulunmasını istediğiniz yer ve muhtemelen onlara aradıklarını vermenin en iyi yoludur.

2. gitmek isterim

Örnek:  “Lokantadaki en iyi türk yiyecekleri”

Konum tabanlı uzun kuyruklu anahtar kelimeler bir yere gitme niyeti gösterir. Gene, bu anahtar kelimeler için ideal bir yer devamlı bir blog yayını olmayabilir.

Mesela: LA’daki en iyi Çin gıdalarını sunduğunuzu düşünüyorsanız, bunu ana sayfanıza yada başlık etiketinize ilave edin.

Sadece, insanların ziyaret etmesi için istanbul’da fizyolojik bir restoran bulunmayan bir besin blogcusu iseniz? Bu durumda, bu terim için sıralanacak en iyi restoranların bir listesini oluşturabilirsiniz.

Araştırmacı bir yere gitmek istiyor; onları oraya götürmüş olan informasyon arıyorlar. Bunu sunduğunuz ürün yada hizmetle bağlayın.

3. bilmek isterim

Örnek: “ufak işletmeler için en iyi CRM nedir”

Bu anahtar kelimeyi arayan şahıs, problemi için en iyi çözümü bulmak ister. Değişik CRM yazılımlarını karşılaştırmak istiyorlar, bu yüzden bir karşılaştırma kılavuzu bilmesi gerekenleri elde etmelerine destek olacak benzer biçimde görünüyor.

CRM’nizi öteki popüler seçeneklerle karşılaştıran bir karşılaştırma postası oluşturun. Hangi özelliklere haiz değilsiniz? Fiyatlandırmanız nasıldır? Bir hesaba kaç ekip üyesine izin verilir?

Hepsi, “ufak işletmeler için en iyi CRM nedir?” Araması yaparken araştırmacının muhtemelen ilgilenilmiş olduğu sorulardır. Hepsine tek bir kapsamlı kılavuzda yanıt verebiliyorsanız, Google’ı ve potansiyel müşterileri etkilememenizin bir sebebi yoktur.

4. yapmak isterim

Örnek: “yürüyüş için iyi mi eğitilir”

Bu şahıs – ya da “iyi mi…”  için arama meydana getiren herhangi biri – bir şey yapma mevzusunda tavsiye istiyor.

Satış dönüşüm hunisinde yüksektir ve içerikte bir tane tavsiye etseniz bile ne olursa olsun bir ürün satın alma niyeti yoktur.

Böylece, tavsiyenizi sindirimi kolay bir içerik parçası halinde paketleyebilirsiniz, mesela:

  • detaylı adım adım kılavuz
  • video öğretici

Benzer uzun kuyruk terimleri anahtar kelimelerini gruplandırma

Hepsi aynı niyete, benzer arama hacimlerine haiz ve aynı suali soran uzun kuyruklu anahtar kelimelerin bir listeniz var ise ne olur?

Her bir uzun kuyruk anahtar kelimesi için tek bir gönderi oluşturmak bir anlam ifade etmez.

Bunu uygulamaya koyalım. “Iyi mi blog oluşturulur?” , “Kendi blogumu iyi mi başlatabilirim ” ve “parasız blog iyi mi oluşturulur” benzer biçimde uzun kuyruklu anahtar kelimelerin benzer bir amacı vardır.

Bu tarz şeyleri üç ayrı blog yazısı ile hedefleyecekseniz, her parçadaki üç terimi de kullanmanız muhtemeldir. Aynı mevzuyu tartışan üç sayfanız olduğundan Google, hangisinin üst sıralarda yer alacağını bilmesi imkansız – bu yüzden üçü de aşağı itilir.

Sadece, üç terimin tümü tek bir blog gönderisinde bir araya getirildiyse, Google sizin için ne sıralaması icap ettiğini tam olarak bilir.

Onların LSI algoritması sayfanın ana anahtar kelime ile ilgili terimleri bularak çalışır. Tek bir gönderide birbiriyle ilişkili birden fazla uzun kuyruk anahtar kelimesi bulabilirlerse, daha uzun kuyruk ifadeleri için sıralama şansını artırır.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir