Temel Metin Yazarlığı Yönergeleri Esnasında Pazarlama

Geveze Sohbet Odaları

Temel Metin Yazarlığı Yönergeleri Esnasında Pazarlama

COVID-19 salgını, Geveze sohbet pazarlama da dahil olmak suretiyle yaşamımızın tüm yanlarını etkiledi. İşletmeniz sağlıkla ilgili olmasa bile, büyük olasılıkla salgını içeriğinize ve mesajlaşmanıza dahil ediyorsunuz. Gene de, büyük olasılıkla, benzeri görülmemiş bir zamanda da uygun kalırken tam olarak iyi mi ilgili kalacağınızı anlamaya çalışıyorsunuz. Bu rehber size destek olmak için yazılmıştır. Şunları ihtiva eder :

  • Duyarlı kalma yönergeleri
  • Doğruluğu elde eden kaynaklar
  • Tekliflerinizi değiştirebilmek için tavsiyeler
  • Hepsini kovuşturmak için ipuçları

COVID-19 yalnız iş eğilimlerini değil , bununla beraber tüketici önceliklerini ve tüm pazarlama ortamını değiştirdi. Bu kılavuzun amacı, mesajlaşmanızı buna nazaran uyarlamanıza destek olmaktır. Böylece kitlenizle amaca yönelik, kaliteli iletişime devam edebilir ve müşterilerinizle kuvvetli durabilirsiniz. En önemlisi ile başlamış olalım.

Duyarlı olmak

COVID-19, fertleri dünya genelinde kişisel düzeyde etkiledi, bu yüzden yanlışlıkla duyarsız yada hatta sömürücü olarak ortaya çıkma riski şu anda her zamankinden daha yüksek. Ve toplumsal medya iletişimi zirvede olduğunda, ufak bir hata sizin için geniş kapsamlı ve uzun vadeli sonuçlar anlamına gelebilir. COVID-19 salgını esnasında uygun şekilde yazışma kurduğunuzdan güvenilir olmak için bu yönergeleri izleyin.

Mutsuz ​​olmaktan oldukça daha iyi

Markaların bir konuşma tonu tutması normalde yaygın ve etkili olsa da, bunu gerçekleştirmek için gülmece yada zekâ kullanmaktan kaçınmak en iyisidir. Geveze chat aşırı rahat olmak bile rahatsız edici olabilir. İçeriğiniz renkli yada marka kişiliğinizle uyumlu olmayabilir, sadece olmak istediğinizden daha ciddi olmak, ifade edebileceğinizden daha çok mutsuz olmaktan oldukça daha iyidir. 

Pozitif yönde, esin verici ve destek bir ton tutmanızı tavsiye ederiz. Mizahi, esprili yada gündelik olmaktan kaçının.

Durumu aydınlatmanın doğru bir yolu var

Daha ciddi olmak kasvetli demek değildir. Gene de parlak tarafı vurgulayabilirsiniz; yalnız pozitiflik ile gülmece arasındaki ve canlanma ile durumun reddedilmesi arasındaki farkı bilir.

Duyarsız kelimeleri deneyin

Açıkça punta kullanmamayı biliyorsunuz ki, sadece COVID-19’dan ilkin tamamen zararsız olan birkaç kelime ve deyim bulunduğunu ihmal etmeyin. Mesela:

  • Katil (“katil anlaşmasında” olduğu benzer biçimde)
  • Bulaşıcı (“bulaşıcı içerik iyi mi oluşturulur”)
  • Sıhhat yada sıhhat kontrolü ile ilgili terimler (“bütçenize nabız kontrolü yapın”)
  • Yaymak
  • Bulaşıcı
  • bulaşıcı
  • Viral
  • toplamak
  • Etkinlik

Yansız yada destekleyici bir duruş sergileyin

İşletmeniz hala çalışıyorsa ve ilgili ise, konumunuza dikkat edin. Mesela,  Federal hükümetin COVID-19 önlemleri içinde  dik bir faiz indirimi var. İpotek komisyoncuları için, “Şimdi düşük faiz oranından yararlanın!” uygun olmayan şekilde coşku verici bir ileti iletir. Öte taraftan, “istikrarsız ekonomide gezinmenize destek olalım” güvenlik sağlar ve durumun ciddiyetine saygı gösterir.

Benzer şekilde, bu işletmelere ulaşan pazarlama ve reklam ajansları, işletmelerin şu an için “sermayeleştirmelerine” destek olmak yerine, kendilerine şu anda gerekseme duyanlar için mümkün olduğunca görünür / erişilebilir olmalarına destek olacak bir pozisyon almalıdır.

  • Kullanın : “katkıda bulun”, “bağlanın”, “rol oynayın”, “gidin”, “başa çıkın”
  • Kullanmayın: “büyük harf”, “avantaj”, “teklif”, “kazanç”, “kâr”
  • Dikkat edin : “fırsat”, “en iyi şekilde yararlanın”

Dönüşüm değil katkıyı düşünün

COVID-19 ile ilgili olarak daha azca yada lüzumlu olmayan işlerden biriyseniz, ilgili olmanın hala yolları vardır. Sadece, buradaki amacınız daha çok iş almak değil , kitlenize kıymet sunmaya devam etmek olmalıdır . İnsanlar şu anda su yüzüne çıkmaya çalışıyorlar, bu yüzden dönüşümü değil katkıyı düşünün.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sohbet - gabile sohbet