Sohbet İkinci Adım için Mağaza İsminizi Seçin.

Geveze Sohbet Odaları

Sohbet İkinci Adım için Mağaza İsminizi Seçin.

Geveze sohbet mağaza açmak mevzusunun devamını açıklamaktadır, Birinci mevzuyu okuduysanız burayı okuyarak uygulamaya devam edebilirsiniz.

Bir ihtimal esasen aklınızda bir mağaza adı var. Eğer öyleyse, tebrikler. Birçok insanoğlunun zorlayıcı bulmuş olduğu mühim bir adımı hallettiniz. 

Bir isim seçmediyseniz, mağazanızı bir kalabalığın içinde öne çıkaran bir şey seçme zamanı. Bu kesinlikle kolay bir iş değildir ve birçok insan bu adımla savaşım eder.

Ne seçeceğinizden güvenli değilseniz, beyin fırtınası ile başlayın. O vakit aptalca görünse bile, aklınıza gelen her fikri yazın. Ne sattığınızı yada iletmek istediğiniz görüntüyü düşünün.

Mesela, mağazanız hafifçe ve havadar mı? Yoksa ileri teknoloji ve sofistike mi? Ne tür ürünler satıyorsunuz? Çocuk giysileri satıyorsanız, keyifli ve renkli bir şeylerle gitmek isteyebilirsiniz. Öte taraftan, kitap satan mağazalar yazınsal imgeleri ya da duyguları çağrıştıran bir şeye odaklanmak isteyebilir. 

Geveze düşünce edinmek için, sizinkine benzer ürünler satan mevcut mağazalara göz atın. Bir kitap satıcısıysanız, çevrimiçi bağımsız kitapçılara bakın. Ne tür adları var? Mağaza isminde “kitap” kelimesi görünüyor mu? Gizemler ve gerilim filmleri şeklinde niş bir pazardaysa, mağaza adları bunu gösteriyor mu? 

Kimi zaman bir mağaza adının mağazanın sattığı ürünlerle ilgisi yoktur. Bu, Sony yada Target şeklinde iyi kurulmuş bir şirket için uygun olsa da, başlangıç ​​e-ticaret mağazanız için de işe yaramayabilir. İnsanların mağazanızın adını sattığınız ürünlerle bağlantılarını kolaylaştırmak istiyorsunuz. 

Çalışan bir ad bulduğunuzda, yeni adı göstermek için mağazanızın ayarlarını güncellemeyi ihmal etmeyin. Ayarları bulmak için denetim panelindeki “genel” sekmesine gidin. Oradan, “ayarlar” ı ve peşinden “ayarları sakla” yı tıklayın. 

8. Adım: Ödeme Yöntemlerini Ayarlama

Böylece mağazanız kurulur ve ürünler stoklanır. Artık müşterilerinizin satın aldıkları ürünler için size hakkaten ödeme yapabilmeleri için ödeme seçeneklerini dahil etmek istiyorsunuz. 

Her neyse ki, Wix çoklu ödeme özellikleri ihtiva eder. Çoğu zaman, insanların ödeme ihale etmesini mümkün olduğunca acısız hale getirmek istersiniz. PayPal, Apple Hisse ve Stripe şeklinde seçenekler bunu sorunsuz hale getirir ve bunların herhangi birini yada tümünü Wix denetim panelinden seçebilirsiniz.  

Bu ödeme şekilleri bununla beraber hem sizi hem de müşterilerinizi sakınan entegre güvenlik özellikleri ihtiva eder. Bir e-ticaret mağazası çalıştırdığınızda, anlaşmazlıklar iş yapmanın bir parçasıdır. Şifreleme ve şirket içi uyuşmazlık çözümünü içeren ödeme seçeneklerini belirleyerek, işlemin her iki tarafının da gerekirse desteğe erişmesini sağlayabilirsiniz. 

9. Adım: Gönderim ve Vergi Ayarlarını Seçin 

Müşteriniz bir satın alma işlemi yaptıktan sonrasında, öğelerinin güvenli ve süratli bir halde onlara ulaşmasını sağlamak sizin elinizde. Çevrimiçi tüketicilerin yıldırım süratli nakliye sürelerine ve parasız gönderimine alışık olduklarını ihmal etmeyin. Amazon ve Target şeklinde büyük adlar rutin olarak iki günlük gönderim ve parasız gönderim sunar.

Doğal ki, bu aynı şeyi yapmanız gerektiği anlamına gelmez. Öte taraftan, yavaş gönderim süreleriniz yada pahalı gönderim ücretleriniz var ise müşterileri yitirme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. 

Gönderim ücretlerinizi ve sürelerinizi, ücretler, indirimler, Geveze chat durağan(durgun) ücretler ve parasız gönderim mevzusunda esneklik elde eden Wix denetim panelinizde ayarlayabilirsiniz. Mesela, yurtdışına yada daha düşük 48 eyaletin haricinde gönderim yapmak için daha çok ücret ödemeniz gerekebilir. Wix ile çeşitli hedefler için değişik gönderim kuralları ayarlayabilirsiniz. 

İster Ptt Posta Servisi, ister FedEx yada UPS şeklinde bir taşıyıcı olsun, hangi operatörleri kullanmak istediğinizi seçebilirsiniz. 

Ek olarak, bulunduğunuz yere ve muhtemelen müşterilerinizin yerlerine ilişkin vergi kurallarına dikkat etmek istersiniz. Wix, mağazanızın vergi ayarlarını ilave etmeden önce bir muhasebeciyle görüşmenizi önerir . Hazır olduğunuzda, ayarlarınızdaki her kent için satış vergisini manuel olarak ayarlamanız gerekebilir. 

10. Adım: Alan Adınızı Bağlayın     

Wix premium planıyla mağazanızı kendi alan adınıza bağlayabilirsiniz. Mesela, kendi web siteniz var ise, Wix mağazanızı mevcut sitenize kolayca bağlayabilir ve peşinden web sitenizin ana menüsüne bir “mağaza” sekmesi ekleyebilirsiniz. Tesir alanınız başka bir yerde barındırılıyorsa bile bunu yapabilirsiniz. 

Mağazanızı alan adınıza bağlamak için aşağıdakileri yaparak başlayın:

  • Wix hesabınızdan “alanlar” sayfasına gidin
  • “Esasen haiz olduğunuz bir alan adını bağlama” yı seçin
  • Bağlanmak istediğiniz mağazayı seçin ve “ileri” yi tıklayın
  • Alan adınızı yazın ve “ileri” yi tıklayın

Buradan, alan adınızın barındırıldığı siteyi ziyaret etmeniz gerekir. Mesela, bu GoDaddy yada Bluehost olabilir. Hesabınıza giriş yaptıktan sonrasında alan adınızın ad sunucusu ayarlarını güncellemek için talimatları izleyin. Bu ayarları değiştirebilmek için hususi talimatlar almak suretiyle barındırma sitenizin destek ekibiyle iletişime geçmeniz gerekebilir. 

Ayarları değiştirdikten sonrasında, Wix hesabınızın alan adı sayfasına dönün ve her şeyin doğru şekilde bağlandığından güvenli olmak için “bağlantıyı doğrula” yı tıklayın.  

Adım 11: Çevrimiçi Mağazanızı İnceleyin

Yeni mağazanızı dünyaya açmadan ilkin, muntazam çalıştığından ve tüm bağlantılarınızın çalıştığından güvenli olmak istersiniz.

Can sıkan görünebilir, sadece her ürünü denetlemek için vakit ayırın. Görüntülerin gösterildiğinden ve her bağlantının etkin olduğundan güvenli olun. Ödemelerin doğru bir halde işlendiğinden güvenli olmak için ufak bir satın alma işlemi yaparak bir kontrol çalıştırması yapın. 

Ek olarak bir arkadaşınızın mağazanızı ziyaret etmesini ve bir eleştiri sunmasını da düşünmelisiniz. Onlardan kafa karıştırıcı yada gezinmesi zor herhangi bir şeyi belirtmelerini isteyin. Artık reklamlarınızı yapmadan ilkin ayarlarınızı güncelleme ve değişim yapma şansınız var.  

12. Adım: Analytics’i bağlayın

Mevcut bir web siteniz var ise, Google Analytics şeklinde analizleri esasen biliyor olabilirsiniz. Bunlar, dünyanın nereden geldiğini ve ziyaretçilerin belirli sayfalarda ne kadar süre kaldığını da içeren sitenizin ne tür trafik aldığını görmenizi elde eden araçlardır.

Wix ile aynı şeyi mağazanızda da yapabilirsiniz. Analytics, e-ticaret için bilhassa önemlidir, bundan dolayı ürün sayfalarının iyi mi performans gösterdiği, müşterilerinizin çoğunun nereden geldiği, bir sayfada ne kadar süre kaldıkları ve kaç tıklamanın satışa dönüştüğü şeklinde mevzular hakkında data verir. Ek olarak, satın alma işlemi gerçekleştirmeden kaç müşterinin bir sepete unsur eklediğini seyredebilirsiniz.  

İlk İndirimi Almak

Bir çevrimiçi mağazanın aslolan amacı satış yaratmaktır. Mağazanızı başlatmak ve bu ilk satışların gerçekleştiğini görmek daha coşku verici değildir. Anlaşılır şekilde, bunu derhal gerçekleştirmek istersiniz.

Sadece oldukça talihli değilseniz, muhtemelen reklam olmadan oldukça fazla trafik oluşturmazsınız. Dünyada 20 milyondan fazla e-ticaret sitesi var. Öne çıkmak için, insanlara orada olduğunuzu bildirmeniz gerekir.

Öte taraftan, yeni başlıyorsanız bir pazarlama bütçeniz olmayabilir. Mağazanızla ilgili kelimeleri yaymak için parasız pazarlama fırsatlarından yararlanabilirsiniz. 

Bunun için toplumsal medya mükemmel bir kaynak olabilir. Feysbuk, Twitter ve Instagram şeklinde toplumsal medya sitelerine katılmak parasızdır ve işletmenizi derhal pazarlamaya başlayabilirsiniz. 

E-ticaret için Instagram’ın platformu esasen ürünleri sergilemek için ayarlanmış. Kişisel fotoğrafların paylaşılmış olduğu bir site olarak başlarken, milyonlarca marka ürün satmak için etkileyicilerle eşleşti. Etkileyicilerle ortak olacak fonlarınız yoksa, sohbet şeklinde parasız kaynakları kullanarak ürünlerinizin görüntülerini sergileyebilir ve biyografinizdeki mağazanıza bağlantılar ekleyebilirsiniz .   

Ek olarak, toplumsal kutunun haricinde düşünmekten korkmayın. Mesela, Reddit şeklinde siteler, akla gelebilecek nerede ise her alanda yerleşik topluluklara haizdir. Sakal bakım ürünleri şirketi Beardbrand’ın kurucusu , yeni işi hakkında parasız ipuçları ve geribildirimler aldı. Reddit Girişimci altdizimini yayınlayarak dükkânına ilgi duydu ve işiyle ilgili sözünü yaymak isteyen öteki girişimcilerle bağlantı kurdu. 

Son olarak, sınıflandırılmış reklamlar da dahil olmak suretiyle öteki parasız reklam fırsatlarından yararlanmaktan korkmayın. Feysbuk Marketplace ve Craigslist şeklinde siteler birazcık eski bir okul şeklinde görünebilir, sadece bir kuruş harcamadan müşterilere ulaşmak için mükemmel bir yer olabilir.

Günün sonunda, yaratıcılık ve sıkı emek verme bu ilk satışı almanıza destek olabilir. Buradan, satın alan yorumları ve ağızdan ağıza, mağazanıza trafik çekmeye devam edebilirsiniz.  

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir