Google Ads ve Microsoft Advertising arasındaki 3 ana fark

Geveze Sohbet Odaları

Google Ads ve Microsoft Advertising arasındaki 3 ana fark

Bir reklamverenin kampanyalarını Google Ads’den direkt Microsoft Ads’e aktarması fazla çaba gerektirmez. Geveze Sohbet sadece en sık karşılaştığım hata, Microsoft Ads’i Google Ads hesaplarıyla aynı şekilde optimize etmektir. İki reklam platformu içinde, reklamverenlerin kampanyalarını daha iyi optimize etmek için hatırlamaları ihtiyaç duyulan birkaç fark vardır.

Bu yazıda, Google ile Microsoft içinde adım atmak için bilmenizde fayda olacak üç mühim farkı paylaşacağım. Bu şekilde, bir dahaki sefere girdiğinizde ve kanallardaki söz mevzusu alanları optimize ettiğinizde, doğru kararları verdiğinizden güvenilir olacaksınız!

Reklam yayını vakit planlaması

Kullananların reklamlarını hedefleyebilmesinin yada hatta yalnızca belirli teklif ayarlamaları yapabilmesinin bir yolu reklam yayını vakit planlamasıdır. Reklamverenler, reklamlarının gösterilmesini istedikleri günün saatini ve haftanın gününü seçebilir. Ek olarak belirli teklif ayarlamaları yapmak için zamanları planlayabilirler. Reklamverenlerin dikkatle yapması ihtiyaç duyulan şey, varsayılan olarak hem Google Ads’de hem de Microsoft Ads’de aynı reklam vakit planlaması ayarlarını yapmaktır.  Geveze Chat bunların değişik kanallar bulunduğunu anımsamak önemlidir, bu yüzden her bir kanal için reklam planlamasının iyi mi çalıştığını bilmeniz ve hesabınız için neyin en iyi performansı gösterdiğini görmek için verileri denetim etmeniz gerekir.

Google Ads’de, reklam planlamanızı düzenlemeye gittiğinizde (yukarıda görüldüğü şeklinde) Google, hesabınızın hangi saat diliminde bulunduğunu hatırlatır. Bunun sebebi, Google’daki reklam vakit planlamanızın Google’ınızı oluştururken seçtiğiniz saat dilimine dayanmasıdır . Reklamlar hesabı. Yukarıdaki resimde, hesap Pasifik Saati’dir ve tüm günleri tüm saatlerde hedefler. Bu hesap Türkiye’yi hedefliyorsa sadece saatleri saat 8:00 ile 17:00 içinde değişiklik yapmak isterse, Doğu Saati’ndeki kullananların reklamları 11:00 ile 8 içinde göreceğini akıllarında tutmaları gerekir: 00 pm Bu kulağa ideal gelmiyorsa, reklamveren her saat dilimini aynı saate ayarlı tutmak istiyorsa ayrı kampanyalar oluşturmak zorunda kalacaktır.

Artık Microsoft Ads ile reklam yayını vakit planlaması değişik çalışıyor. Yukarıdaki resimde görüldüğü şeklinde, Microsoft’un reklam yayını vakit planlamasının, reklamı görüntüleyen kişinin konumuna bağlı bulunduğunu görebilirsiniz . Dolayısıyla, aynı reklamveren tüm ABD’yi hedefleyebilir, saatleri 08: 00-17: 00 içinde tutabilir ve bunu gerçekleştirmek için çeşitli kampanyalara haiz olmak zorunda kalmaz.

Arama ağı iş ortağı hedefleme seçenekleri

Hem Google Ads hem de Microsoft Ads, arama ortak ağlarına haizdir. Bunlar, reklamverenlerin arama ağı reklamlarının erişimini ana Google.com ve Bing.com alan adlarının ötesine genişletmelerine olanak tanıyan öteki sitelerdir. Bu bölümde, kanallar içinde birkaç fark vardır. Arama ağı iş ortağı ağları Google ile Microsoft içinde farklılık gösterir ve her ağı hedefleme şeklimiz de farklıdır. Ek olarak, Google’ın arama ortakları kampanya düzeyinde belirlenir. Microsoft’ta, reklam ağı dağıtımımızı reklam grubu düzeyinde ayarlayabiliriz.

Google’ın Arama Ağı İş Ortağı Ağı, yüzlerce internet sayfasını (mesela ask.com) ve YouTube şeklinde öteki Google sitelerini ihtiva eder . Varsayılan olarak, Google kampanyalarınızı otomatikman Arama Ağı İş Ortakları ayarına dahil eder. Arama ağı iş ortaklarına ilişkin sonuçların kampanya verilerinizi segmentlere ayırırken alt düzeyde bulunduğunu görürseniz, iş ortaklarını kaldırmak ve ayarları kaydetmek yalnızca farenizin iki tıklaması yeterlidir. Geveze Maalesef Google’da arama ortaklarını hedeflemek bir “hepsi içeri” yada “hepsi dışarı” özelliğidir. Yalnızca Google’daki arama ortaklarını hedefleyemezsiniz.

Microsoft Ads’deki reklam dağıtım ayarlarınızı yaparken Bing’in yanı sıra reklamlarınızın AOL ve Yahoo ağlarında da gösterilebildiğini görebilirsiniz. Artık Google’ın aksine, arama ağı reklamlarınızı yalnız Bing.com’da hedeflemek için bir seçenek yok, bu da talihsiz bir durum. Yalnızca arama ağı sitelerini hedeflemek isteseniz bile, gene de Bing, AOL ve Yahoo topluca seçeneğini belirlemeniz gerekir.

Microsoft Ads’deki reklam dağıtımında sevdiğim şey, ortaklarını “haiz olunan ve işletilen” ve “sendikasyondaki arama ortakları” ile ayıran seçeneklere haiz olmalarıdır. Her ne nedenle olursa olsun, iş ortağı seçeneklerinden birinin öbürlerinden mühim seviyede daha iyi performans gösterdiğini görürseniz, reklam gruplarınız için “yalnızca hedef” hedefleme yöntemini kullanma olanağına sahipsiniz. Bu , bu kanallardaki performansı mümkün olduğunca en üst düzeye çıkarmak için kampanyalarınızı iyi mi optimize edebileceğiniz mevzusunda büyük bir farktır .

Arama için pazardaki kitleler

Belirli bir ürün yada hizmet kategorisinde etken olarak araştırma yapma yada satın almaya hazır olma olasılığı daha yüksek olan kullanıcı gruplarına değişik teklifler vermek istiyorsanız, Google Ads ve Microsoft Ads, reklamverenlerin bu pazardaki kitleleri set kampanyalarına eklemelerine izin verir . Bu kitleleri, ayarlarımızda bir hedefleme yada gözlem (yalnızca Microsoft için teklif) kapasitesinden kullanma seçeneğimiz de var. Her iki kanalda da, bu kitleler için tekliflerimizi% 900’e kadar artırabilir yada bu kitleler için teklifleri% 90’a kadar azaltabiliriz.

İki kanal arasındaki bu kitleler için en büyük fark, her kanaldaki kampanyalarımıza eklememiz ihtiyaç duyulan gerçek seçeneklerdir. Mesela Microsoft, “Romantizm ve İlişkiler” yada “Paket Servisi ve Teslimat” şeklinde alt kategori seçeneklerine haiz bir “Toplumsal” kategorisine haizdir. Google’ın bu seçenekleri yoktur. Ve her kanalın ötekinin haiz olmadığı birkaç kategori yada alt kategori var. Kanallar içinde aynı olduklarını varsaydığınız için kampanyalarınıza ek pazardaki kitle katmanları eklemeyi kaçırıp kaçırmadığınızı görmek için birazcık vakit ayırın. 

Bu yayını yazarken, Google’da bulunan tüm pazardaki kitlelerin bir listesini bulamadım. Sadece, yenileri eklendikçe güncellenen tüm Microsoft pazardaki kitlelerinin sıralaması.

Ihmal etmeyin, Google Ads ve Microsoft Advertising ayrı kanallardır

Google Ads hesap bilgilerini Microsoft Advertising’e kolayca dışa aktarabilmek büyük bir vakit tasarrufu sağlar . Sadece bu, Microsoft Advertising’in bir kopyala ve yapıştır kanalı olduğu anlamına gelmez. Sen olmayabilir oldukca trafik olarak almak Google ile yapmış olduğu şeklinde Microsoft yada Google ile yapabileceğiniz şeklinde Microsoft ile kadar harcama olmayabilir, fakat bir çapraz platform stratejisinin yararları elde etmek için her platform için optimize gerek . İncelenecek üç temel fark şunlardır:

  1. Reklam yayını vakit planlaması
  2. Arama ağı iş ortağı hedefleme seçenekleri
  3. Arama Ağı kampanyaları için pazardaki kitle

Kanalları iyi mi kullanacağımızı ne kadar iyi bilirsek, optimizasyonlarımız o denli iyi olur. İki kanal arasındaki farklardan yalnız birkaçından bahsettim, fakat inanırım konuşabileceğimiz oldukca daha çok şey var. Katkıda bulunacak başka bir şeyiniz var ise, aşağıdaki yorumlarda bizlere bildirin.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sohbet - gabile sohbet